OurDigiSpace

Daha İyi Yaşam Şansı için Ulaşılması Zor Yetişkinlerin Dijital Becerilerini Geliştirilmesi Projesi

Proje Hakkında

Program: Erasmus+

 

Anahtar Eylem:

Yenilik için işbirliği ve iyi uygulamaların değişimi

 

Eylem:

Stratejik ortaklıklar
En çok hangi alanlar etkileniyor?
Yetişkin eğitimi için Stratejik Ortaklıklar
Proje çağrısının ana hedefi: Yenilik

 

Proje Başlığı:

Daha İyi bir Hayat Şansı İçin Ulaşılması Zor Yetişkinlerin Dijital Becerilerinin Geliştirilmesi

 

Proje İsminin Kısaltması:

OUR DIGI SPACE

 

Proje Başlangıç Tarihi:

01-11-2018

 

Proje Toplam Süresi (Ay):

38 Ay

 

Proje Bitiş Tarihi:

31-12-2021

 

Başvuru Sahibi Kuruluş Tam Yasal Adı (Latince)

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI


Hedef Grup:

Göçmenler, motivasyonu veya kapasitesi olmayan düşük becerili veya niteliksiz yetişkinler, işsiz, eğitimsiz veya ilkokul mezunu bireyler veya nitelik gerektirmeyen işlerde çalışan bireyler.

Projenin Hedefleri:

1. Bu projenin asıl amacı ulaşılması zor bireylere yüz yüze etkileşimler, etkileşimli e-öğrenme platformları, dijital becerilerini geliştirecek oyunlaştırma stratejisiyle tasarlanmış uzaktan öğrenme platformu ve mobil uygulama ile esnek öğrenme fırsatları sunmaktır.

2. Proje etkinliklerde bu yetişkinleri küçük gruplar halinde etkinliklerde bir araya getirecek, dijital becerilerini gerçek hayat durumlarına nasıl aktaracaklarını ve hayatlarını geliştirmeleri için teknolojiyi nasıl kullanacaklarını gösterecektir.

Bu proje;

● Yetişkinlere içinde bulundukları durumu kazanmak için oynadıkları ciddi bir oyun olarak algılamalarını sağlayarak 21. yy becerilerinin kazanmasını sağlamayı, öz güven kazanmalarını ve eyleme geçmeleri konusunda teşvik etmeyi,

● Toplum içinde oyunlaştırma stratejilerini ve dijital becerilerinin daha etkili şekilde kullanarak “içinde bulundukları durumu değiştirme kapasitesine” sahip olduklarını görmeleri konusunda onları teşvik etmeyi,

● Ulaşılması zor bireylerin dijital becerilerinin geliştirilmesi ve bu stratejilerin gerçek hayat durumlarına entegre edilmesiyle ilgili olarak oyunlaştırma stratejisi hakkında yetişkin eğitimcilerinin eğitmeyi ve bu sayede kapasitelerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.


Proje çalışmalarından iki farklı tür sonuç elde edilmiştir:

1- Daha geniş Avrupa topluluğuna hitap eden ürün odaklı sonuçlar

A- FİKRİ ÇIKTILAR

• IO1- Dijital Beceriler & Oyunlaştırma Kılavuzu

• IO2- Dijital Vatandaşlıkla İlgili e-içerikler

• IO3- Etkileşimli E-öğrenme Platformu ve Mobil Uygulaması

B- PROJE ÇIKTILARI

¥ Ortaklık Anlaşması

¥ Proje Kalite İş Planlaması

¥ Yaygınlaştırma Planı

¥ Yaygınlaştırma Materyalleri

¥ İletişim Veri tabanı

¥ E-bültenler


2- Proje faaliyetlerine katılan ulaşılması zor bireylerin üzerindeki etkiyle ilişkilendirilen Süreç Odaklı Sonuçlar

A- ÇOĞALTICI ETKİNLİKLER

¥ Litvanya’da Gerçekleştirilecek olan panel görüşmeleri

¥ Çanakkale ve Ankara, Yunanistan, Litvanya ve Portekiz’de yapılacak yerel çalıştaylar

¥ Türkiye’de gerçekleştirilecek olan Konferans



Erasmus+ Programı kapsamında Avrupa Komisyonu tarafından desteklenmektedir. Ancak burada yer alan görüşlerden Avrupa Komisyonu ve Türkiye Ulusal Ajansı sorumlu tutulamaz

Adres

Emniyet Mahallesi Boğaziçi sokak No 23 Teknikokullar Yenimahalle
ANKARA / TÜRKİYE

İletişim

E-Posta: endis@meb.gov.tr 
Telefon: +90 (312) 413 21 14
              +90 (312) 413 21 16